hír
Idén már a Freeszfe diákjai is nevezhetnek a Student Academy Awards versenyre, mert az Amerikai Filmakadémia diák-Oscar jelölő szervezetté fogadta…
továbbmagazin
A forgatókönyv-fejlesztés lezárult, felejtse el! Vagy van még remény? Négy olyan filmtervet mutatunk be, ahol a nyilvánosan elérhető információ…
továbbhír
A Trieszt Filmfesztivál keretében zajló When East Meets koprodukciós fórumon versenyez Kovács István filmterve, Ostrom című Diák Oscar-nyertes…
továbbmagazin
Cikksorozatunk második részében ismét négy alkotóval beszélgetünk Enyedi Ildikó és Máthé Tibor mesterszakos rendező osztályából, akik 2015 és 2018…
továbbhír
Január 22-én, a Magyar Kultúra Napján a Színház- és Filmművészeti Egyetem egy hétre nyilvánossá teszi a Diák Oscar-jelölt- és nyertes kisfilmjeit.
továbbmagazin
Ötventől kezdtük el visszaszámolni azokat a kisfilmeket, amelyek az elmúlt tíz évben a leginkább velünk maradtak. Listánk második felében van Diák…
továbbhír
A Színház- és Filmművészeti Egyetemen készített, Ostrom című diplomafilm újabb rangos nemzetközi elismerésben részesült. Kovács István rendező…
továbbhír
A Cannes-i Reklámfesztiválon díjazta a nemzetközi szakma a legtehetségesebb fiatalokat, a legjobb diplomafilmet illető Young Director Award-ot…
továbbmagazin
Fél évszázada annak, hogy a törökök a filmvásznon is megpróbálták bevenni az egri várat. 1968. december 19-én mutatták be a korszak legnagyszabásúbb…
továbbhír
Magyar rövidfilm lett a közönség kedvence a luxemburgi CinEast filmfesztiválon. Kovács István Filmalap támogatással készítette el a Színház- és…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié